dijous, 13 d’agost del 2015

Balandrau, 2585 m

Dimarts 11 d'agost de 2015, pujada al Balandrau (2585 m)

A les 09 hores, deixem el cotxe al costat de l'alberg de La Farga (Queralbs) i comencem a caminar remuntant el riu Freser, direcció al refugi de Coma de Vaca.

No triguem gaire que arribem a la Central elèctrica Daió, on creuem el pont, just a l'altre costat comença la pujada per un camí empedrat, que anirà remuntant el riu.

Arribem al Salt del Grill, un racó espectacular on l'aigua té una caiguda d'uns 20 metres i la bassa d'aigua convida a banyar-se si la temperatura és bona.

Continuem el camí de pujada empedrat i de fàcil caminar, tot i que a estones amb forta pujada.

Després de creuar un petit pont i passar a l'altre costat del riu i de la vall, ens endinsem al mig d'un bosc, caminant pel camí que anirà agafant alçada

S'ha d'estar molt atents a la pedra on indica amb lletres vermelles "directa Balandrau", si s'agafa la decisió de pujar-lo, s'ha de tenir en compte que la pujada és molt forta i amb acusada inclinació, on a estones s'haurà de grimpar i resseguint de pujada el recorregut que l'aigua fa de baixa.

De mica en mica anem agafant alçada, les parts altes dels cims cada cop més a prop i la vall per on hem vingut, cada cop més llunyana.

Zones de grimpades que donen un atractiu especial a aquesta ruta

Continuem pujant i el desnivell positiu ja comença a passar factura als bessons

Agafem aigua als últims fils que trobem, on aprofitem per refrescar-nos, alguns més que altres!!!

I seguim cap a dalt!!!!

Les vistes són immenses i espectaculars!!

Aquesta pujada és força solitària, fet que ens regala amb la companyia de molts isards, algun ens han passat força a la vora.

Una mirada enrere sempre ajuda...

Ja hem arribat a la part més alta, ara les marques vermelles que hem seguit tota l'estona ens guien fins a enllaçar amb el camí de pujada al Balandrau, que no triguem a conquistar

Hem fet el cim!!!!!

El dia és magnífic i les vistes impressionants, des d'aquí podem reconèixer molts dels cims de les capçaleres del Freser, com Bastiments, Pic de l'Infern, Grau de Fajol, Puigmal, etc

Ara toca baixar, ho farem pel coll dels tres pics i posteriorment cap al refugi de Coma de Vaca

La baixada és fàcil i tirem pel dret a agafar el camí que ens portarà de baixada cap a la Farga, el mateix camí que pujàvem abans de desviar-nos per la "directa al Balandrau"

Deixem el refugi Coma de Vaca als nostres peus

Ara ja toca gaudir i explotar al màxim tots els racons d'aquest recorregut, ple d'aigua i zones tranquil·les per descansar i gaudir de les muntanyes

I com a cirereta del pastís, fem un bany recuperador d'ànima i cos al Salt del Grill, per acabar l'excursió de la millor forma.

Com veureu la ruta es excepcional, amb unes vistes impressionants i que mereix la pena l'esforç, però s'ha d'estar amb una forma física bona, ja que la pujada "directa al Balandrau" puja per una canal amb un desnivell constant i molt marcat.

També s'ha d'escollir molt bé l'època de l'any per fer-la, ja que es una vessant encarada a Nord i el recorregut puja pel mig de la canal, es a dir, que si baixa molta aigua o fa fred, de ben segur que l'ascensió es complicarà força i podria ser fins i tot perillós.

Una abraçada i fins al pròxima!!!!