dilluns, 21 de febrer del 2011

El tren groc, la Cerdanya

Avui us explicaré un petit passeig per la Cerdanya que vas fer al març del 2010, un passeig que em va portar des de Prades (França) fins a Puigcerdà i tornada, avui us explicaré un viatge tranquil com la vall que vaig visitar, un viatge amb El Tren Groc;

Per començar us diré que pel Tren Groc sembla que no hagin passat els anys, ja que trenca totalment amb el concepte que avui en dia tenim del tren, on es la velocitat la protagonista per poder arribar a la destinació el mes aviat possible sense tenir en compte els llocs per on passa, El Tren Groc es tot el contrari, ja que encara té la màgia d'un viatge en "ferrocarril" i ens deixa gaudir del paissatge.





Amb una velocitat calmada, el ronroneig i el moviment tremolós dels vagons, ens portarà a recórrer una vall preciosa i humida, acompanyats gran part del trajecte per un riu.
A la zona de la Cerdanya el paissatge canvia i dona pas als cims alts dels pirineus orientals.


Durant el trajecte vaig tenir la sort que es va creuar per davant del tren una família d'isards, fet que va provocar una frenada espectacular del tren, però em va deixar veure com marxaven entre els arbres de la muntanya en pocs instants, llàstima que no vaig poder fer cap fotografia.




El seu traçat enllaça Vilafranca de Conflent amb La Tor de Querol, tot i que jo vaig baixar a Bourg Madame per anar fins a Puigcerdà caminant, un cop vaig dinar, vaig tornar a agafar el tren Groc aquesta vegada de tornada a Vilafranca de Conflent.




Es aconsellable informar-se dels horaris abans de fer el viatge, ja que durant els horaris d'hivern únicament hi han un parell de trens en cada sentit, ja en temporada d'estiu la oferta d'horaris és mes amplia.
També s'ha de tenir en compte L'època de l'any que es vol visitar, ja que el paisatge pot canvia molt, jo vaig optar per anar quan encara quedava neu i el riu baixava ple d'aigua, però també podria ser interessant fer-ho durant l'estiu, ja que acondicionen uns vagons sense sostre i a l'aire lliure, que et permeten respirar l'aire de la vall, sentir els sorolls del bosc i poder veure el paisatge sense tenir un vidre al davant.
Us deixo algun enllaç per si voleu planificar el viatge,




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada