dijous, 6 de maig del 2010

Les gorges de Carança

Dimecres 26 d'agost vaig marxar cap a un poble de França anomenat Thuès entre Valls, on comença o acaba la Vall de Carança.

Tal i com arribem el meu oncle pot aparcar l'autocaravana a un aparcament destinat per aquest tipus de vehicle, pagem els 4 euros que val per passar un dia i ja per la tarda fem la primera excursió, direcció al refugi de Pa de la Dona, al qual no arribem ja que el camí agafa molt de desnivell i comença a fer-se de nit, toca retirada.
Després de dormir com un nen petit a l'autorcaravana, ens aixequem i fem l'esmorçar i aproximadament a les 09:00 hores comencem a endinsar-nos a les Gorgues de Carança, on inicialment passem per sota d'un pont del Tren Groc i on comença ja el camí del engorgat

Quan portem caminat una hora i mitja de molta pujada i molta baixada, arribem a la zona de les passarel·les les quals estan posades per poder salvar els engorgats mes forts i estrets, hi ha un cable de seguretat, tot i aixó s'ha d'anar amb molt de compte.

Mes tard el camí de tornada ho fem per l'altre costat de la vall, on hi ha un cami escarvat a la mateixa pedra i per on arribem molt a prop de l'aparcament des d'on hem sortit. Aquest camí agafa força alçada i a un costat tens un penyassegat important, el que t'obliga a no despistar-te i mirar molt bè on col·loques el peu.

Tot i que el cami no te dificultat, si no tens por a les alçades, val la pena fer el recorregut per la bellessa dels paratges que vas veient i per la sensació d'anar per un camí un tant atípic.
Tot i així extremeu les precaucions!!